Zmiany zachodzące w Galerii Jurajskiej procentują. W 2017 roku centrum handlowe kolejny rok z rzędu pobiło swój własny rekord frekwencyjny. W 12 miesięcy Jurajską odwiedziło ponad 6,96 miliona osób! A to tylko jeden z sukcesów w 2017 roku, jaki na swoje konto może wpisać ta największa galeria handlowa w Częstochowie.

Jurajskiej przybywa klientów

2017 rok Galeria Jurajska może zaliczyć do udanych. To już kolejny rok z rzędu, który galeria kończy na plusie i z kilkoma kluczowymi inwestycjami. Tylko w 2017 centrum handlowe odwiedziło ponad 6,96 miliona osób. Aż o 500 tys. więcej niż w 2016 roku i o blisko 700 tys. więcej niż w 2015 roku. Jak dotąd pod względem odwiedzin to najlepszy rok w 9-letniej historii obiektu.

Ale nie tylko cały 2017 był udany, także poszczególne miesiące okazały się bardzo dobre dla galerii. W minionym roku Jurajska po raz pierwszy od otwarcia zaczęła notować stałe miesięczne odwiedziny na poziomie ponad 600 tys.  osób. Wcześniej takie wyniki pojawiały się wyłącznie sezonowo w grudniu. Sam grudzień 2017 również pobił własny rekord. Galerię odwiedziło ponad 755 tys. osób, tj. o 10% więcej klientów niż w tym samym okresie przed rokiem. Po raz pierwszy także miesięczny wynik odwiedzin przekroczył próg 750 tys. klientów.

Klientów jest coraz więcej. Dla częstochowian staliśmy się najczęściej wybieraną galerią, podobnie jest z mieszkańcami miast ościennych m.in. Myszkowa, Lublińca czy Kłobucka. Przybywa także klientów z dalszych zakątków i z ościennych województw, przede wszystkim z graniczących z północną częścią woj. śląskiego powiatów woj. łódzkiego, opolskiego czy świętokrzyskiego. Wzrosła także liczba przejezdnych, poruszających się wzdłuż sąsiadującej trasy A1. Zasięg na jakim dziś działamy jest niemal 3 krotnie większy, niż przed kilkoma laty i obejmuje blisko 1,4 miliona mieszkańców – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Udana komercjalizacja i rekomercjalizacja

Spora w tym zasługa zmieniającej się oferty. W 2017 roku Jurajska przeprowadziła efektywną rekomercjalizację. Część najemców zdecydowała się także zainwestować w znacznie większą powierzchnię najmu.  W efekcie, galeria jest obecnie w 97,3% wynajęta, a na dostępną powierzchnię są już chętni. W 2017 roku Galeria Jurajska pozyskała w sumie 14 nowych najemców.

Wśród nich Świat Książki i Świat Książki Kids, Pako Lorente, ME&B, A&A Dom Jubilerski, Semilac, Tezenis, 50style, Rosenthal, Recman oraz Men’s Casual. W połowie  roku w Jurajskiej swoją działalność zaczął także nowy operator spożywczy – Biedronka. Supermarket zajął powierzchnię 1318 m kw. Nowego najemcę zyskała także strefa restauracyjna, gdzie pojawiła się naleśnikarnia CrepStory.

Także część dotychczasowych najemców zdecydowała się w 2017 roku na inwestycję w większe powierzchnie, relokując lokale je lub zajmując dostępny w sąsiedztwie metraż. Taki ruch wykonało aż 9 najemców! W tym: Vistula, Ryłko, Deichmann, Intermoda/Tom Tailor, Ryłko, Big Star, Ochnik, Giacomo Conti oraz Smyk.

Ten ostatni przeniósł się z lokalu mającego 391 m kw., na powierzchnię aż 887 m kw.  Był to największy tego typu ruch  w 2017 roku w Jurajskiej. Łącznie dotychczasowi najemcy wynajęli w galerii dodatkowe 1130 m kw. Spore grono najemców zdecydowało się także na modernizację swoich sklepów lub przeprowadzkę i remont w nowej lokalizacji. W sumie zmiany metraży, modernizacje i wprowadzenie nowych konceptów objęły aż 33 salony.

Nowi najemcy wchodzą do galerii a dotychczasowi rozwijają działalność, bo w tutejszym rynku drzemie ogromny potencjał. W swoich decyzjach najemcy wskazują zarówno dobre wyniki finansowe, jakie mają w Jurajskiej, doceniana jest także lokalizacja galerii i fakt, że w swoim najbliższym otoczeniu nie ma ona konkurencji z tak szeroką ofertę. Szybko rozwija  się także tutejszy rynek, który staje się coraz bardziej chłonny – mówi Bugajczyk.

Globe Trade Centre S.A.

ul. 17 Stycznia 45A, 02-146 Warszawa NIP: 527-00-25-113 T: +48 22 16 60 700 www.gtc.com.pl

Kraje GTC Bułgaria Chorwacja Polska Rumunia Serbia Węgry

Do pobrania GTC Annual Report Logo GTC

© 2018 Globe Trade Centre made by Esencja Studio