W 2011 roku Galeria Jurajska ugruntowała swoją pozycję na rynku handlowym w Częstochowie. W okresie od stycznia do sierpnia 2011 roku, Galerię Jurajską odwiedziło ok. 4,5 miliona osób. Od początku działalności w październiku 2009 roku, centrum odwiedziło ok. 12,5 miliona osób. Średnio w miesiącu Galerię Jurajską odwiedza ok. 540 tysięcy osób.
Miesiące o największej odwiedzalności w Galerii Jurajskiej to marzec, lipiec, sierpień, październik oraz tradycyjnie grudzień. Systematycznie rośnie liczba klientów-turystów oraz podróżujących trasą DK1 (północ-południe Polski) i traktujących Galerię Jurajską jako przystanek w podróży.
W 2011 roku w Galerii Jurajskiej pojawiły się nowe sklepy i punkty gastronomiczne – ich łączna powierzchnia wyniosła ponad 4.500 mkw. (stan na 28 września 2011 roku).
Największym nowym sklepem w Galerii Jurajskiej, otwartym w 2011 roku, jest TK Maxx (ponad 2.800 mkw., ósmy sklep w Polsce) oferujący markowe odzież, buty, torebki (ale również np. akcesoria do domu i ogrodu). W 2011 roku otwarte zostały też sklepy Strellson (odzież męska) oraz Sesst (moda damska). Pod koniec sierpnia otwarty został sklep Reporter, oferujący ubrania oraz dodatki dla kobiet i mężczyzn, a we wrześniu sklepy marki Tchibo (poza kawą również szeroka gama towarów ze świata mody czy wyposażenia domu) oraz Rifle (włoska odzież jeansowa).
Zmiany nastąpiły również w części gastronomicznej, gdzie otwarte zostały lokale Multifood STP oraz Kartonowy Chińczyk.
Jesienią tego roku w galerii pojawią się kolejne marki. Wśród nich będzie m.in. nowy sklep z odzieżą, obuwiem i dodatkami Massimo Dutti oraz salon marki Centro(obuwie i akcesoria). Oba sklepy zostaną otwarte w pierwszej połowie października.
Galeria Jurajska to nie tylko miejsce zakupów. W 2011 roku galeria nawiązała i umocniła współpracę z wieloma instytucjami publicznymi i organizacjami pożytku publicznego, nie tylko z Częstochowy i regionu częstochowskiego. W galerii regularnie odbywały się wydarzenia o zróżnicowanej tematyce, adresowane do różnych grup wiekowych – od dzieci w wieku przedszkolnym po seniorów.
Galeria Jurajska wspiera m.in. coroczny Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, instytucje sportowe i kulturalne (m.in. częstochowski Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Filharmonię Częstochowską) oraz lokalne organizacje pomocowe.
Przypomnienie – Galeria Jurajska w liczbach
- koszt realizacji inwestycji: 140 mln euro
- powierzchnia całkowita: 130 000 mkw.
- powierzchnia najmu: 49 000 mkw.
- kubatura: 870 000 m sześć.
- liczba kondygnacji: 3 oraz dodatkowa antresola biurowa
- liczba sklepów i punktów usługowych: 200
- liczba kondygnacji parkingu: kondygnacja podziemna + 5 kondygnacji naziemnych
- liczba miejsc postojowych: 1870
- infrastruktura drogowa wybudowana przez GTC wokół Galerii Jurajskiej: 45 300 mkw.
Galeria Jurajska (www.galeriajurajska.pl) to trzecie centrum handlowo-rozrywkowe zrealizowane przez Globe Trade Centre S.A. (GTC) w Polsce i pierwszy nowoczesny obiekt tego typu w Częstochowie. Jego otwarcie nastąpiło w październiku 2009 roku.
Galeria Jurajska usytuowana jest w Alei Wojska Polskiego 207 – przebiegającym przez całą Częstochowę fragmencie drogi krajowej nr 1, łączącej północ i południe Polski.
W ofercie Galerii Jurajskiej znajdują się sklepy najpopularniejszych marek polskich i międzynarodowych. Dla wielu z nich jest to debiut na lokalnym rynku handlowym. Swoje sklepy w Galerii Jurajskiej otworzyły m.in. Alma, Peek&Cloppenburg, grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, Esotiq, House, Mohito), grupa Inditex (Zara, Bershka i Stradivarius), C&A, Euro RTV AGD, TK Maxx, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, KappAhl, Smyk, Rossmann, Kakadu, Sephora, Douglas, Promod, Max Mara, Trussardi, czy Apart.
Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking. W bezpośrednim sąsiedztwie centrum znajdują się przystanki kilkunastu linii autobusowych.