Aż 86% mieszkańców Miasteczka Wilanów odczuwa wyraźną potrzebę wybudowania na terenie Wilanowa galerii handlowej, a 75% uważa, że powinna ona powstać stosunkowo szybko – wynika z badania przeprowadzonego przez MillwardBrown(1). Zdecydowana większość mieszkańców (80%) opowiada się za tym, by powstała duża, kompleksowa i integralna architektonicznie galeria, gdzie pod jednym dachem znajdą się takie atrakcje, jak kino, restauracje oraz szeroki wybór sklepów.

CZEGO BRAKUJE W MIASTECZKU WILANÓW?

Jako jeden z podstawowych deficytów infrastruktury Miasteczka Wilanów, mieszkańcy wskazują brak galerii handlowej (80%), publicznego i ogólnodostępnego miejsca spotkań dla dorosłych i dzieci (74%) oraz kompleksu kinowego (71%). Jednocześnie respondenci oczekują, że wszystkie te braki zostaną zaspokojone w ramach jednego kompleksu handlowego zlokalizowanego w ich sąsiedztwie tak, aby nie musieli jeździć do oddalonych od Miasteczka innych obiektów.

Respondenci zapytani, jakiego typu galerię handlową najchętniej widzieliby w swojej okolicy, w pierwszej kolejności wskazują przykłady dużych budynków, jak Złote Tarasy, Galeria Mokotów czy Arkadia, które proponują swoim klientom wszechstronną ofertę sklepów oraz usług. Aż 84% respondentów zadeklarowało, że tego typu galerie handlowe odwiedza przynajmniej raz w miesiącu – z tego względu chcieliby, aby podobny obiekt powstał w ich bliskiej okolicy, bowiem odległość do wybranych centrów handlowych uważają aktualnie za największą ich wadę.

„Najnowsze trendy konsumenckie wskazują na rosnącą potrzebę wygody i łatwości dostępu do towarów i usług. Trend ten szczególnie mocno widoczny jest w infrastrukturze handlowej, gdzie konsumenci oczekują zarówno bliskości takich obiektów, jak i ich kompleksowości. Badania zrealizowane przez Millward Brown na temat koncepcji budowy galerii handlowej w Miasteczku Wilanów doskonale wpisują się w ten trend. Mieszkańcy Miasteczka Wilanów, w zdecydowanej większości wyrażają potrzebę powstania galerii w bezpośrednim sąsiedztwie, która zaspokoi ich potrzeby” – komentuje Jakub Antoszewski z MillwardBrown.

WYMARZONA GALERIA: DUŻA, KOMPLEKSOWA I BLISKO DOMU

Kompleksowość galerii 88% mieszkańców postrzega, jako wyraźną zaletę i atut, jaki powinna posiadać także ich wymarzona galeria w Miasteczku. Sam obiekt w Wilanowie powinien ich zdaniem spełniać także nie tylko oczekiwania dot. sklepów i usług, ale także służyć całemu miasteczku i dzielnicy i jednocześnie wpisywać się w jego estetykę. Z tego względu aż 89% mieszkańców pozytywnie ocenia dźwiękochłonną rolę budynku galerii, która miałaby powstać wzdłuż ul. Przyczółkowej, a aż 90% pozytywnie ocenia wstępny projekt Galerii Wilanów, jaki przedstawił inwestor, firma GTC. Mieszkańcy zdecydowanie wybierają opcję dużej, kompleksowej galerii, gdzie w jednym budynku znajdują się wszystkie usługi, w tym kino, restauracje, sklepy czy strefa dla dzieci (88%). Zdecydowanie z mniejszym entuzjazmem spotyka się koncepcja galerii zlokalizowanej w kilku budynkach, przedzielonych pasażami na wolnym powietrzu (43%).

Badanie przeprowadzone przez niezależny i renomowany ośrodek badawczy, pokazuje jednoznaczne oczekiwania i potrzeby mieszkańców Miasteczka Wilanów. Dziś odczuwają oni istotny brak kompleksowego obiektu na terenie Wilanowa, który zaspokoiłby ich potrzeby związane z zakupami, wyjściem do kina czy restauracji. Mieszkańcy za uciążliwe uznają fakt, że do tego typu galerii muszą jeździć daleko” – komentuje Rafał Twarowski, Członek zarządu, Dyrektor Zarządzający spółki Centrum Handlowe Wilanów Sp. z o.o. – spółki z grupy GTC SA będącej bezpośrednim inwestorem Galerii Wilanów. „Mieszkańcy Wilanowa są bardzo świadomymi konsumentami, nie tylko dostrzegają benefity wynikające z bliskości tego typu obiektu, ale także korzyści, jakie płyną dla ich mieszkania jako inwestycji. Aż 67% pozytywnie ocenia fakt, że dzięki powstaniu galerii, cena ich mieszkania może wzrosnąć na rynku, a 89% z entuzjazmem patrzy na to, że w ich sąsiedztwie powstałaby duża, kompleksowa galeria, która wreszcie zaspokoi ich potrzeby. Mieszkańcy wyraźnie wolą mieć wszystko blisko i w jednym miejscu; niewątpliwie doceniają też integralność architektoniczną naszej galerii, dzięki której nie muszą w słotne i zimne dni maszerować po ulicach w poszukiwaniu swojego ulubionego sklepu czy restauracji. Wszystko to tylko potwierdza, że nasza wizja i koncepcja Galerii Wilanów idealnie odpowiada na oczekiwania najbardziej zainteresowanych – czyli konsumentów, a zarazem mieszkańców Wilanowa” – dodaje Twarowski.

 

Galeria Wilanów_bariera dźwiękowa

Galeria Wilanów_wizualizacja

(1) Badanie „Mieszkańcy Wilanowa o Galerii Wilanów” przeprowadzone przez MillwardBrown na zlecenie GTC na reprezentatywnej grupie mieszkańców Miasteczka Wilanów n= 300 w okresie 02-08.03.2016.

Globe Trade Centre S.A.

ul. KOR 45A, 02-146 Warszawa NIP: 527-00-25-113 T: +48 22 16 60 700 www.gtc.com.pl

Kraje GTC Bułgaria Chorwacja Polska Rumunia Serbia Węgry

Do pobrania Logo GTC

© 2020 Globe Trade Centre made by Esencja Studio